kenapa? mengapa ?

SEDIH !
hanya 2 yg mampu aku ungkapkan...
kenapa semua ini harus berlaku kepada perempuan ?
aku sedih kenapa lelaki selalu mempermainkan perasaan perempuan..

Kisah ini bermula...
perempuan nie bercinta dgn pakwe dyer dh lama !
hampir masuk 3 tahun... semua yg laki 2 nak dyer ikut..
pakwe dyer x bg msej dgn lelaki lain, dyer ikut..
pakwe dyer nk pinjam duit dyer bg..
abis sume duit elaun dyer yg sepatutnya d gunakan tuk belajar,
dyer bg kat pakwe dyer...

Betul ckp org, bila dh syg, bila dh cinta.. kita pun mjadi buta !
semua yg buruk menjadi manis bg kita..
coz kita sygkan dyer sgt...
kita sggup bwt per sajer tuk insan yg bernama ''lelaki''..
tp adakah lelaki btul2 mencintai kita ?
adakah lelaki sggup hadapi segala kesusahan tuk cm kita bwt tuk dyer ?
hanya insan yg bernama lelaki hny mampu mnjwbnya..

Kisah ini bersambung ag...
bila pmpuan 2 xder duit.. dyer pun mintak dgn pakwe dyer...
dyer mintak bkn nk suruh byar hutang dyer..
tp, hanya tu nelanja untuk makan..
tp pakwe dyer trus mndiamkan diri..
msj x bls ! call pun x angkat ! kenapa?
x kasihan ke laki 2 kat awek dyer yg kelaparan 2 ?
hanya tuhan yg taw !

makwe dyer menangis,menangis,menangis...
aku x mampu nk tolong.. aku hanya mampu sara dyer makan jer..
kesedihan dyer aku x taw cmne nk tolong..
aku hanya mampu nasihat..
sabarlah...
maafkan aku syg !
hanya ini yg aku mampu tlg...


lastly..
pakwe dyer pun balas msej..tp syg !
lelaki 2 mintak hubngan yg terbina selama 3 tahun d ptuskan...
lelaki 2 ckp, mgkin jdoh kita xder..
makwe dyer menangis teresak2..
x percaya dgn kata2 lelaki 2..

bkn 2 sjer...
makwe nie pun dpt taw..
yg sebenarnya pakwe dyer curang..
member dyer terserempak pakwe dyer dgn pmpuan lain..
sambil berpegangan tgn !

kenapa ? mengapa ?
insan yg bernama lelaki perlu memainkan ht seorg insan yg amat mncintainya ?
yg sggup berkorban untuknya..

kenapa???
wahai insan bernama LELAKI...

kenapa???
perempuan selalu menjadi mangsamu.....?

SEDIH ! :(
sabarlah sahabatku..
mungkin ini dugaan dr yg maha Esa..


Category: 0 comments

0 comments:

love.love.love